Någon tänder två ljusstakar i marmor.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Psykoterapi

Ibland kan vi behöva hjälp att stanna upp och ta hand om oss själva. Järfälla församling erbjuder psykodynamisk terapi till en låg kostnad.

Livet är en underbar gåva, men det är inte alltid enkelt. Som tur är finns det hjälp att få!

Från och med augusti erbjuder Järfälla församling psykodynamisk samtalsterapi till en låg kostnad för dig som brottas med relationsproblem, depression, ångest, kris, trauma eller andra livssvårigheter. Det spelar ingen roll vad du tror på, eller om du är med i Svenska kyrkan eller inte. Du som bor eller vistas i Järfälla har förtur.

Du är välkommen att boka in ett första samtal med mig! Jag heter Ulrika Ekström, och är präst och terapeut med grundutbildning i psykoterapi. Innan vi börjar arbeta tillsammans möts vi i några orienterande samtal om vad psykodynamisk psykoterapi innebär. Då samtalar vi om nuvarande livsproblem kopplat till tidigare erfarenheter. Efter de orienterande samtalen kommer vi överens om hur vi går vidare.

Praktiskt

Kostnad 300:- / 45 min. Fyra kostnadsfria samtal för unga (16-25 år).
Plats Kontorshotellet på övervåningen i Maria kyrka, Vasavägen 25 i Jakobsberg.