Foto: Magnus Aronson / Ikon

Kiwalaa församling i Tanzania

Vår vänförsamling i Tanzania.

Järfälla församling och Vantörs församling har sedan 2013 en gemensam vänförsamling tillsammans i Kiwalaa i Moshidistriktet, Tanzania. Varje söndag ber vi för våra vänförsamlingar, och i Kiwalaa ber de för oss.

I slutet av maj 2015 återgäldades ett tidigare besök I Kiwalaa, då sex från dem besökte båda våra församlingar i Vantör och Järfälla. Det blev en vecka fylld av samtal, sång, glädje, gudstjänst och gemenskap. Här utanför Järfälla kyrka.

Hösten 2019 besökte en grupp från Järfälla och Vantörs församlingar återigen Kiwalaa församling. Under en spännande och upplevelserik vecka kunde vi bland annat se hur våra tidigare stödinsatser fallit ut, och lärt oss mer om hur vi kan bidra i framtiden. i Tusen Möjligheter nr 1 2020 kan du läsa ett reportage från resan.