Foto: Johannes Frandsen / Ikon

Bli volontär

Alla kan göra något - och det finns något ingen kan göra som du. Gör skillnad som volontär i Järfälla församling!

Som volontär gör du ett viktigt och meningsfullt arbete, samtidigt som du är del av en stödjande och inspirerande gemenskap. Och genom att ge av det du har - tid, kunskaper, engagemang - bidrar du också till att bygga och stärka ett sammanhang som är till stöd för andra som behöver det.

Vad gör en volontär?

Nästan vad som helst, så mycket eller lite som funkar för dig. Vid enstaka tillfällen, under kortare eller längre perioder, på vardag eller helg och på dag- eller kvällstid. Du kan bidra med dina yrkeskunskaper, prova på något nytt, eller ta tillfället att hålla på mer med något du älskar att göra.

Idag har vi volontärer som ordnar kyrkkaffe, bakar bröd, hjälper till på Öppna förskolan, guidar i kyrkan eller följer med vid besök på äldreboenden. Andra delar med sig av sina kunskaper i verksamheter som läxläsning, retreater, målericirklar och körsångsträffar.

Det finns många möjligheter att utvecklas tillsammans med oss, samtidigt som du har kul - och ger något till andra som ingen annan kan ge på riktigt samma sätt som du.

Du behövs. Hör av dig!

Är du nyfiken på att bli del av ett härligt gäng som stöttar andra och varandra? Du är varmt välkommen! Hör av dig till oss, så får vi prata mer om vad du vill och kan.