Foto: Bodil Wransjö

Diakoni - Mötesplatser

Diakoni är ett annat ord för kyrkans sociala omsorg, ett handlingens språk – Ordet/Evangeliet i handling. Det är ett språk av omsorg som vi alla talar och som vi alla också behöver.
Ibland är behovet större beroende på vad som händer i våra liv.
Har Du drabbats i livet eller har Du tankar och livsfrågor som Du vill dela med någon, så varmt välkommen att ringa och boka tid för att träffas. Samtalen är kostnadsfria och självklart
arbetar vi med sekretess.

Varmt välkommen också till våra mötesplatser där Du kan komma för en kopp kaffe – lunch - program och gemenskap. Läs mer om vad som händer nedan.
Tillsammans kommer vi att få många goda stunder runt kaffeborden!

Söker Du samtal eller undrar Du något om mötesplatserna så välkommen att ringa eller maila Bodil Wrangsjö

• Kyrklunch varje onsdag i Olofströms församlingsgård
  • Bokcafé,  varje onsdag, Olofströms församlingsgård, startar vecka 4
  • Tisdagsträff Olofström och Torsdagsträff Jämshög (ca varannan vecka), startar vecka 3
  • Skaprglädje, start v 4
  • Besöksgrupp
  • Enskilda samtal

Vill du bli volontär? Kontakta vår diakon Bodil

Några äldre personer sitter vid ett bord och äter soppa och samtalar.

Kyrklunch med andakt

Kyrklunch med liten andakt, onsdagar klockan 12.00 i Olofströms församlingsgård.

Tisdagsträff och Torsdagsträff

Träffar med andakt, program, och kaffeservering (20kr). Träffarna startar vecka 3

Bokcafé!

Välkommen till vårt Bokcafé i Martasalen i Olofströms församlingsgård. Vi träffas varje onsdag mellan 10 – 12. Vi dricker kaffe/ te och fikar på småkakor. Här pratar vi om allt mellan himmel och jord, tipsar om böcker, läser dikter och trivs tillsammans. Varmt välkommen!

Skaparglädje!

Här Kan du som gillar att skapa och pyssla komma och låta kreativiteten flöda. Har du något eget projekt på gång så ta gärna med det.... Självklart blir det fika och chans att utbyta kreativa tips och ideer. Det här är en grupp för vuxna där du kan sprida och dela din skaparglädje. Vi träffas varannan torsdag, jämna veckor kl. 17-19:30 Birgittasalen i Olofströms församlingsgård. Vårterminen 2024 startar v4. Varmt välkomna! Klicka för mer info

Öppen kyrka!

Vi har våra kyrkor öppna för dig som är frisk och vill besöka oss. Sitt ner en stund i Olofströms eller Jämshögs kyrka och tänd gärna ett andaktsljus i ljusbärarna. Våra kyrkor är vanligen öppna vardagar 9-15 Välkommen till oss!

Enskilda samtal - Hembesök

Ibland kan det vara svårt att be om hjälp. Om du inte kan ta dig hemifrån kan det vara ännu svårare. Vi finns för dig där du behöver oss. Om Du vill prata med någon om dig själv, dina tankar och det som berör ditt liv, välkommen att ringa diakon Bodil Wrangsjö 0454 - 977 56, präst Jesper Mattsson 02454 - 977 06 eller präst Daniel Stenström 0454 - 977 57.