Tornrummet invigs

Under jubileumsfirandet kommer även kyrkans tornrum att invigas!

Under några års tid har det pysslats uppe i tornrummet ovanför kyrkans orgelläktare. En grupp ideella medarbetare har tagit sig an att inventera, restaurera och ställa i ordning tornrummet som hyser många av de inventarier som är kvar från den gamla brukskyrkan.

Äntligen börjar de se slutet på projektet och det är dags för invigning. Detta sker kl. 13.00 söndagen den 2 juni i samband med festmässan. Så fira mässa, ät jubileumstårta och knata upp i tornrummet denna söndag för bandklippning tal och presentation av rummet och det gedigna arbete som ligger bakom.

Invigningen är en del av församlingens 100-årsjubileum. Programmet för hela helgen ser ut så här:

30 maj 10.00 Barnkörmusikal ”Ängel utan vingar”

Församlingens barn- och ungdomskörer under ledning av Julia Ljungström. Korv med bröd och glass serveras efteråt.

31 maj 18.00 aXet deluXe

Extra festlig ungdomskväll

1 juni 18.00 Körkonsert ”Förklädd gud” m.m

Voce Celeste sjunger ett av de mest älskade svenska körverken under ledning
av Cecilia Andersen. Capella Sveciae, orkester, Sara Sandström, sopran,
Björn Elmgren, baryton, Daniel Alling, recitatör. Församlingsfest i kyrkparken efteråt!

2 juni 10.00 Festmässa

Voce Celeste, sång, Daniel Alling och Gabriella Brunlid, solister, Ole-Kristian Andersen, trombon... och många fler! Korv med bröd och långtårta serveras efteråt.

2 juni 13.00 Invigning av tornrummet