Musik med mersmak

Sommarens konsertserie drar snart igång och här är programmet.

27 juni kl. 18.00: Skånska kammarorkestern

Sju musiker, alla från nordvästra Skåne, ger en sprudlande sommarkonsert med musik av Sibelius, Händel och Vivaldi m.fl.

Stråkensemblen består bland annat av Emma Dencker, Viktor Bergendal, Marit Sjödin m.fl. Orgelsolist tillsammans med orkestern är Cecilia Andersen.

4 juli kl 18.00: ”Folkmusik i sommarskrud”

Trinning består av tre folkmusiker med rötterna vid Mössebergs fot i Västergötland. De har spelat tillsammans till och från i ca 20 år och aldrig släppt sin passion för att dela med sig av sin musik.

Åsa Björkman fiol, sång och gitarr. Anna Dahlgren fiol, sång och kontrabas. Karin Sjöberg, fiol och sång

11 juli kl. 18.00: ”Romantiska mästerverk”

Återigen samlar Mikael Kanarva (pianopedagog vid Dunkers Kulturhus) två av sina bästa unga elever. Efter bejublad konsert Helsingborgs konserthus den 5 maj,
kommer John Nalan till Himmelsfärdskyrkan. Tillsammans med Simon Danell spelar de musik av både Schuman, Liszt, Chopin m.fl.

18 juli kl. 18.00: ”Vägmärken och viloplatser”

Anna och Andreas Weister Andersson blandar egenskriven musik med andras på den intima sättningen piano, sång och träblåsinstrument. Anna är sångerska, pianist, låtskrivare och körinspiratör. Andreas är saxofonist, utbildad pastor, teolog
och aktivist. Båda har varit verksamma både i Sverige och runtom i Europa.

Mer information:

Konserterna varar ca 45 minuter och inkluderar en kort andakt. Vid utgången tas kollekt upp till församlingens musikverksamhet.
Efter konserten finns det möjlighet att äta en bit mat i församlingshemmet till självkostnadspris 70 kr.