En klubba ligger på en psalmbok på bordet.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Förtroendevalda

Här hittar du församlingens förtroendevalda och kontaktuppgifter till ordföranden i kyrkofullmäktige och kyrkorådet.

Kyrkofullmäktige

Kyrkofullmäktige är församlingens högst beslutande organ. De väljs genom demokratiskt val vart fjärde år. Fullmäktiges sammanträden är offentliga och dagordning och protokoll för sammanträdena finns att läsa på församlingsexpeditionen.

Ordförande:

Eva Norström
eva@evanorstrom.se

Ordinarie ledamöter:

Rey Råwall, Fredrik Eljin, Mikael Olsson, Julia Glaving, Göran Olsson, Gunilla Lindgren, Ulla-Britt Bengtsson, Anna Robarth, Torbjörn Gerward, Peter Sjöstedt, Pia Lidwall

Ersättare:

Niklas Stark, Susanne Glifberg, Emma Svensson, Kristel Lundblad, Paulina Lindgren, Anna Paulsson

Kyrkorådet

Kyrkorådet utses av kyrkofullmäktige och sitter under hela mandatperioden på fyra år.

Ordförande:

Fredrik Eljin
defabc123@hotmail.com

Ordinarie ledamöter:

Kyrkoherde Eva Hejde, Julia Glaving, Barbara Struglics Bogs, Gunilla Lindgren, Ulla-Britt Bengtsson, Peter Sjöstedt

Ersättare:

Anna Robarth, Niklas Stark, Göran Olsson, Susanne Glifberg