Söndagsskola "Skatten", Västerkyrkan

Ett kreativt och roligt sätt för barnen att göra en upptäcktsfärd i bibelns värld och ha en samling utifrån sina villkor. Ingen föranmälan krävs - du kommer när det passar dig! Läs mer:

Vi sjunger, leker, ber och har skoj tillsammans. Dagens tema upptäcks på en mängd olika sätt. Alltifrån bilder, målande, teater, pyssel till lekar och skapande. Givetvis har vi också vår alldeles egna skattkista där det varje gång finns något som hänger ihop med dagen tema.

Tanken med söndagsskolan är att familjen ska kunna gå till kyrkan tillsammans och alla ska kunna få något som passar dem. Efter gudstjänsten är det alltid fika för alla med kakor, mackor, saft, kaffe och ofta även korv till barnen. Söndagskolan är ingen grupp man behöver anmäla sig eller förbinder sig till, utan alla är välkomna när man har tid, lust och möjlighet.

För barn från 3 år och uppåt.

Välkommen!

Västerkyrkan