Ett dop i en kyrka. En kvinna och hennes man står bredvid prästen som håller barnet i famnen.
Foto: Jesper Wahlström /Ikon

Boka dop - Livets första fest!

Om du vill boka dop och eventuell lokal för dopkalas kan du antingen boka här på webben, besöka oss, ringa eller mejla.

Välkommen att boka en tid för dop direkt här på webben

- Välj kyrka och/eller datum och få upp lediga tider i kalendern. Syns det inga tider på ett visst datum så beror det på att doptiderna redan är bokade.

- Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas. Om ni är flera som vill döpas på samma tid (t ex syskon), fyll i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål”.

- När din bokningsförfrågan skickats till oss, gör vi en avstämning och återkommer till dig inom 5 arbetsdagar. Först då är bokningen definitiv.

- Det finns möjlighet att låna lokal för dopkalas. Det framgår vid respektive doptid i kalendern om det finns en lokal tillgänglig.

- När du bokat lokal, kontakta vaktmästare i god tid för information och nyckelutlämning till lokalen. Nycklar ska kvitteras ut senast sju dagar innan bokad aktivitet.

- Det finns möjlighet att låna dopklänning.

-  Det går att boka tid för dop via webben senast fyra veckor före doptillfället. Hittar ni ingen tid som passar, vill ha dopet i en annan kyrka/plats eller har andra önskemål går det alltid bra att kontakta oss per telefon eller e-post.

Vid frågor kontakta oss på tel: 08-555 670 10 eller e-post: haninge.bokning@svenskakyrkan.se

Boka dop i Svenska kyrkan i haninge

Bokningswebben
Klicka här
för att komma till bokningsportalen.

Måndag-fredag kl. 09.00-12.00

haninge.bokning@svenskakyrkan.se

Runstensvägen 14, Handen

Alla kyrkor och kapell inom Svenska kyrkan i Haninge bokas genom samma kontaktuppgifter som ovan.  Varmt välkomna!