Foto: Johanna Hedström

Skoghalls kyrka

I Skoghalls centrum.

Skoghalls kyrka

Skoghalls kyrka invigdes i advent 1957 och ett behov av kyrkolokal för tätorten fylldes därmed. Kyrkan är i vit sten och ren i linjerna. I samband med 50-årsjubileet 2007 har kyrkan målats om och en ny gångmatta har införskaffats. Det intilliggande församlingshemmet har fått ny möblering och färgsättning. Kyrkan rymmer 250 personer och är handikappanpassad.

Skoghalls kyrka håller öppet tisdag, onsdag och torsdag om du önskar att komma in och sitta ned en stund eller för ljuständning, mellan 9:00-12:00 och i samband och gudstjänster.

I Skoghalls kyrka kan du se ”Hammarösnipan” som är ett unikt hantverk som föreställer en miniatyr av den båtmodell som skapades efter år 1875 i bygden. Läs mer om historien och invigningen av Hammarösnipan på länken nedanför.

Varmt välkommen att besöka Skoghalls kyrka för att slå dig ned i lugn och ro eller till några av våra dagliga verksamheter, gudstjänster och konserter.

Verksamhet för alla

Vill du vara med? Sjunga, skapa, leka, umgås eller bara vara. Här hittar du något för varje ålder, tycke och smak. Varmt välkommen!

Hammarösnipan

Se Hammarösnipan i Skoghalls kyrka.

Kontakt Hammarö församling

Församlingsexpedition
Pilgrimsvägen 2, 663 44 Hammarö

Box 2011, 663 11 Hammarö

hammaro.forsamling@svenskakyrkan.se

Telefon- och öppettider församlingsexpeditionen
Måndag-fredag
10.00-12.00 - varje vardag
13.00-15.00 - ej onsdagar

Kyrkoherde
Regina Piscator, 054-51 24 22, regina.piscator@svenskakyrkan.se

Prenumerera
Prenumerera via e-post eller brev på månadens gudstjänster och arrangemang. Gå till formulär.

Vägbeskrivning Skoghalls kyrka

Skoghalls centrum. Se karta