Webbsänd musikandakt i påsktid

Här hittar du de andakter vi sände under perioden då vi inte kallade till gudstjänster i våra kyrkor.

Annandag påsk

Ingmar Johánsson läser evangelietexten och Gustaf Vasa Vokalensemble framför "Uti din nåd" av Albert Becker.

Påskdagen

Dan Bekking läser evangelietexten och Gustaf Vasa Vokalensemble framför "Krist är uppstånden" av Hans Leo Hassler.

Långfredagen

Åke Nordström läser evangelietexten och Gustaf Vasas Vokalensemble sjunger "Hjälp mig, Jesus" av Heinrich Schütz.

Skärtorsdagen

Diakon Sven Johannesson läser evangelietexten om hur Jesus samlar lärjungarna för en sista måltid tillsammans. Gustaf Vasa vokalensemble framför Ave Verum Corpus av William Byrd.

Palmsöndagen

Kyrkoherde Åke Nordström läser evangelietexten om hur Jesus rider in i Jerusalem på en Åsna. Gustaf Vasa Vokalensemble framför ”Låt oss med Jesus vandra” av Giovanni Pierluigi da Palestrina.