Gustaf Vasa församling höjer den diakonala beredskapen

Coronaviruset påverkar oss alla. Vi vill finnas här för dig. Därför höjer vi nu den diakonala beredskapen. Vad kan vi hjälpa till med?

Från och med torsdag 19 mars införs en telefontid för de som behöver komma i kontakt med församlingens diakoni.

TELEFONTID: Vardagar 9.00-10.00
KONTAKT: 08-508 886 05, diakon Maria Hjortstorp

Personal i församlingen kan i begränsad omfattning bistå äldre, som inte kan gå ut, med inköp, apoteksärenden och liknande. Vi har utrustning för att hantera betalningar på ett säkert sätt, antingen med betalkort eller Swish.

Föräldrar med barn i förskole- och skolåldern hänvisas till samma telefontider. Vi undersöker vilka behov som kan mötas på ett säkert sätt.

TELEFONTID: Vardagar 9.00-10.00
KONTAKT: 08-508 886 23, Kaplan Sandra Signarsdotter.

Max 50 personer får samlas!

Regeringen har på Hälsovårdsmyndighetens inrådan beslutat att inga samlingar med fler än 50 personer är tillåtna. Detta påverkar förstås våra gudstjänster, konserter och förättningar.

Inställda verksamheter

Här hittar du vilka verksamheter som ställs in till och med påsk och vilka som fortsätter tills vidare.