Livets skeden

Vi går igenom olika skeden i livet. Här får du reda på mer om dop, konfirmation, bröllop och begravning i Grödinge församling.

Dop

Vill du låta döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest då vi firar att den som döps blir en del i Guds stora familj – den världsvida kyrkan.

Konfirmation

Konfirmationen är ett erbjudande till dig som är nyfiken på livet och vill veta mer om kristen tro och vad den kan betyda för dig. Alla är välkomna att vara med i konfirmandundervisningen i Svenska kyrkan.

Planerar ni ert bröllop? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet.

Begravning

När någon dör, som varit medlem i Svenska kyrkan, kan de anhöriga så snart de vill ta kontakt med församlingsexpeditionen. Vi hjälper gärna till såväl före som under och efter begravningen.

BOKNING

EXPEDITIONENS ÖPPETTIDER
Måndag & Torsdag
Kl. 10.00-12.00 &
Tisdag Kl. 13.00-15.00

Här bokar du tid för:
Dop, vigsel och begravning. Har du annat du undrar över är du också välkommen att höra av dig.

Besöksadress:
Prinsens väg 1