Här kan du läsa om våra tre alternativ

Välj den grupp som passar dig bäst!

Tisdagskonfirmation

Denna grupp träffas varannan tisdag i Kyrkans Hus mellan 15.30 och 17.30.
Vi fikar och pratar sedan om kyrkans tro och liv. Ambitionen är att ni ska få lära känna kyrkan och få svar på era frågor och funderingar om livet och tron.

Upptakt: 22 augusti kl. 14 i Särestads kyrka för konfirmander och vårdnadshavare.
Läger på Torsö: 24-26 september
Vi gör också under våren en resa i Europa. (påsklovet) Planen är att åka till Berlin.
Konfirmationen äger rum pingsthelgen 2022.
Välkommen! Henrik, Louise och Helen!
Kontakt: Präst Henrik Sävenstrand 073-704 05 76

Äventyrskonfirmation

Gillar du utmaningar, åka på läger och att prova på saker? Då kan äventyrskonfirmation vara något för dig. Äventyrskonfirmation handlar om att lära känna kristen tro, prova nytt tillsammans och att växa som människa.
Vi samtalar om livet, Gud och firar gudstjänster samt andakter tillsammans. Vi prövar allt från höghöjdsbanor, kanotpaddling, bågskytte och dressincykling. Sportlovsveckan åker vi skidor i Idre.
Konfirmanden står för viss kostnad för Idreresan.

Vi träffas en torsdag i månaden då vi kollar på film och en söndagseftermiddag i månaden då vi har olika teman och firar gudstjänst.

Kick-off: 19 augusti kl 18 i Kyrkans hus för konfirmander och vårdnadshavare.
Startläger på Torsö:  27-29 augusti
Mer info får du den 19 augusti
Konfirmationen sker andra helgen i juni 2022
Välkommen! AnnaLena, Gunnar och Louise!
Kontakt: Pedagog Gunnar Helmerson 076 - 392 41 22

Konfirmation för dig med behov av särskilt stöd

Har du särskilda behov eller någon funktionsvariation?
Kontakta oss så hjälps vi åt att hitta en bra lösning för dig.
Om det fungerar träffas vi i Kyrkans Hus och vi kommer att ha några lägerdagar som vi planerar tillsammans.
Välkommen hälsar Katarina och Helen!

Kontakt: Präst Katarina Björndahl 073 - 704 05 65