Foto: Kristin Lidell/Ikon

Stiftets själavårdsdag

Psykisk ohälsa är ett växande problem och samhällets resurser räcker inte alltid till, särskilt för de mest utsatta. Många av dem vänder sig till kyrkan i hopp om medmänskligt stöd och förståelse. Det är vår uppgift som kyrka att vara beredda att ta emot dem på bästa möjliga sätt. Tisdag 24 sep 2024 9.00, Göteborg.

Under dagen kommer vi lyssna till Elisabeth Arborelius. Hon kommer att dela med sig av egna erfarenheter, verktyg och insikter för att hjälpa oss att bättre förstå och stödja de mest utsatta som söker sig till vår kyrka. På förmiddagen kommer Elisabeth att föreläsa, och på eftermiddagen får vi möjlighet till egen reflektion och diskussion i grupper.

Elisabeth Arborelius, präst, teologie doktor, docent i psykologi, leg psykolog, leg psykoterapeut, författare och hjärnkollsambassadör.

1000 kr

9.00 Drop-in fika