Foto: John Schnobrich / Unsplash

Personuppgiftsbehandling

GDPR, General Data Protection Regulation, handlar om hur organisationer och företag tar hand om dina personuppgifter. Så här arbetar vi.

Du kanske har hört talas om GDPR (General Data Protection Regulation). Det är en EU-förordning som ersatte Personuppgiftslagen, PUL, den 25 maj 2018. Mycket är sig likt men kraven har skärps på hur organisationer får behandla personuppgifter.

Svenska Kyrkans Unga i Göteborgs stift äger inte några egna system där personuppgifter lagras. De system och verktyg som används ägs av antingen Göteborgs stift eller riksförbundet Svenska Kyrkans Unga. Däremot är vi en organisation som hanterar personuppgifter på olika sätt. Vi värnar om våra medlemmars och kontakters rättigheter och Integritet. Det betyder vi hanterar personuppgifter i enlighet med EU:s integritetslagstiftning General Data Protection Regulation.

Läs gärna mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår Personuppgiftspolicy.

Vill du veta mer?

Kontakta mig gärna!