Foto: Ikon

Om distriktet

Svenska Kyrkans Unga finns över hela Sverige och är indelat i 13 distrikt. Göteborgs distrikt sträcker sig från Strömstad i norr till Laholm i söder.

Distriktsårsmötet

Distriktsårsmötet är Svenska Kyrkans Unga i Göteborgs stifts högsta beslutande organ. Där fattas bland annat beslut om organisationens budget, verksamhetsplan och eventuella stadgeändringar. Där väljs också ordförande och distriktsstyrelse för kommande mandatperiod.

Distriktsstyrelsen

Distriktsstyrelsen utses varje år på distriktsårsmötet. Det är distriktets verkställande organ som består av ordförande, vice ordförande, nio ledamöter och två ersättare. Distriktsstyrelsens arbete består till stor del av att planera för distriktets verksamhet och påverkansarbete.

STYRELSEN FÖR MANDATPERIODEN 2023-2024

Erica Toftner Enggaard, Laholm

Vice ordförande

Tilda Ljungberg, Harplinge-Steninge

Ledamöter

Samuel Eriksson, Bäve
Filippa Odenmarck, Torslanda-Björlanda
Emma Ledin Biro, Getinge-Oskarström
Erik Eliasson, Älvsborg
Saga Jonsson, Getinge-Oskarström
Ted Wedin, Lindberga
Jonas Lutschke, Torslanda-Björlanda

Ersättare

Daniel Yngve, Bäve
Zuzanna Draus, Söndrum-Vapnö

Distriktskansliet

Svenska Kyrkans Unga i Göteborgs stift har olika anställda som arbetar med olika saker. Personalen är anställd av Göteborgs stift och sitter i stiftskansliets lokaler i Läppstiftet i Göteborg. De arbetar bland annat med stöd till distriktsstyrelsen, verksamhetsplanering, utbildningar för unga, friluftsarrangemang, ungresurs.nu, samordning av ekonomi samt lokalavdelnings- och medlemsadministration. Denna tjänst är för närvarande vakant. Dessutom får man stöd av Göteborgs stift med kommunikation och kursanmälan.

Här hittar du kontaktuppgifter till personalen.

Vill du veta mer? Kontakta oss gärna!

• Erica Enggaard

Svenska Kyrkans Unga i Göteborgs stift