Mötesplatser

Varje år arrangerar vi läger och mötesplatser för barn och unga över hela distriktet. Här hittar du information om massor av roliga saker som händer framöver.

Distriktsårsmöte 2024

Distriktsårsmötet är Svenska Kyrkans Unga i Göteborgs stifts högsta beslutande organ. Där har medlemmarna makt och möjlighet att påverka och fatta beslut om framtida verksamhet. Utöver själva mötet bjuder helgen på massa annat kul. 13–14 apr 2024, Ljungskile

Distriktskväll

Vi värnar om kontakten med och mellan våra lokalavdelningar. För att bygga denna kontakt ännu mer anordnar vi distriktskvällar. Distriktskvällarna är ett sätt för lokalavdelningar och medlemmar att mötas. Tillsammans hittar vi på roliga aktiviteter, fikar, hänger och har andakt tillsammans.

Lokalavdelningsbesök

Vår styrelse och personal kommer gärna ut till er och pratar om Svenska Kyrkans Unga eller hittar på andra aktiviteter.

Samarbeten

Vi samarbetar med flera olika aktörer på olika sätt. Här hittar du ett axplock av de samarbeten vi är engagerade i för tillfället.

En präst och ett par ungdomar förbereder sig för att ge nattvard.

Mässa för unga vuxna

Vi firar mässa eller gudstjänst tillsammans och delar gemenskap i en öppen mötesplats med enkel fika efteråt. Söndag 7 apr 10.00, Billdal

Vill du veta mer?

Kontakta oss gärna!