Foto: Ikon

Starta lokalavdelning

Har ni en lokalavdelning i er församling? Det är väldigt enkelt och dessutom finns en mängd fördelar med det.

Det finns många bra anledningar att starta en lokalavdelning i Svenska Kyrkans Unga!

• Bli en del av en större gemenskap av unga kristna – i hela Sverige. Och ge barn och unga fler chanser att växa i tro.
  • Ge barn och unga ansvar att själva påverka sin plats och verksamhet i församlingen. En perfekt pedagogisk metod för barnkonsekvensanalys och föreningskunskap.
  • Bli en del av Svenska Kyrkans Ungas arbete för att bevaka barn och ungas intressen i hela Svenska kyrkan (och samhället).
  • Åk på härliga läger, ta del av spännande material och utvecklande utbildningar.

Hur gör vi för att starta lokalavdelning?

Visst låter det intressant? Kontakta gärna Teodor Ek nedan om du har specifika frågor angående att starta en lokalavdelning i din församling. Du kan också läsa mer på Svenska Kyrkans Ungas hemsida om lokalavdelningar.

Vill du veta mer?

Kontakta mig gärna!