Liljekonvalj

Diakoni

Välkommen att delta i det diakonala arbetet i pastoratet, din insats och medverkan gör skillnad!

Dagledigträffar

Dagledigträffarna är en samlingspunkt dit alla är välkomna. Kom för en stunds gemenskap över en kopp kaffe och lite underhållning.

Vi träffas på tisdagar, jämna veckor,  kl. 14.30, ena gången är vi i Gislaveds församlingshem och andra gången i Centrumkyrkan. Annonseras i predikoturerna i tidningen. Samt under fliken dagledigträffar. Läs mer här

Diakonigruppen

Detta är en grupp för frivilliga som vill hjälpa till med det diakonala arbetet. Det kan vara uppgifter som att vara kaffevärd/värdinna på dagledigträffar, Kyrkvärd på gudstjänster på våra äldreboenden och andra uppdrag. Gruppen gör även utflykter tillsammans som till exempel till pensionärsdag på Västbo kontraktsgård. Varmt välkommen att delta i gruppen!

Gentjänsten i Gislaved

Gentjänsten är ett samhällsomfattande nätverk som organiseras av Svenska kyrkan i Gislaved.
Besöker våra vård och omsorgsboende på tipspromenader. Ledsagar vid äldregudstjänster i kyrkan.

Gentjänsten består av frivilliga som gärna ger en hjälpande hand, vi blir gärna fler!

Efterlevandegrupper

Om du förlorat någon nära genom dödsfall kommer du att få en inbjudan att delta i efterlevandegrupp. Vi träffas vid sex tillfällen och en uppföljade träff. Vi talar om olika teman som berör just din sorg, dina känslor och tankar. Inbjudan skickas ut vid två tillfällen per år.

Har du frågor kontakta gärna Maria Wiss 0371-83158.