Foto: Kristina Johansson

Boka dop, vigsel och begravning i domkyrkoförsamlingen

Hos bokningscentralen bokar du tid för dop, vigsel och begravning i Domkyrkopastoratets sex församlingar: Domkyrkoförsamlingen, Vasa, Haga, Annedal, Johanneberg och Tyska församlingen.

Du når bokningscentralen på tel 031-731 66 00 eller via mejl till gbg.bokning.centrum@svenskakyrkan.se.
Bokningscentralen ligger i Vasa församlingshem, Vasa kyrkoplan 1.

Öppettider: vardagar kl 9–15.30, lunchstängt kl 12-12.45.

Här bokar du dop, vigsel eller begravning och eventuell lokal för dopkaffe eller minnesstund. Efter bokningen tar prästen kontakt med dig för ett samtal.

Bokningscentralen omfattar Annedalskyrkan, Buråskyrkan, Christinae tyska kyrka, Domkyrkan, Guldhedskyrkan, Hagakyrkan, Johannebergskyrkan, Mariakyrkan och Vasakyrkan.

Dop

I Jesajas bok står det att Gud säger: Jag har kallat dig vid namn, du är min. Och i Psaltaren läser vi att Guds ögon sett oss innan våra dagar ens hade grytt.

Vigsel

Inför Gud och i denna församlings närvaro... Orden är viktiga, förväntningarna höga, glädjen stor. Så blir också inramningen viktig. Mariakyrkan med sin intimitet, eller domkyrkan med sin storslagenhet är kanske rätt miljö för er att lova varandra framtid.

Begravning

Mariakyrkan är en fin kyrka för begravningar, enkel, intim och med varma färger. Det lätt att ta sig dit kommunalt, att parkera i närheten och att komma in i kyrkan med rullstol. En ren och värdig inramning för avsked och saknad. Också domkyrkan används för begravningar.