Barnens pilgrimsvandring

Gå S:t Olavsleden i miniformat.

Vill du bli pilgrim för en dag? Allt är möjligt – bara du har en mobiltelefon eller läsplatta.

Den så kallade Kyrkstigen mellan Frösö kyrka och Sommarhagen är också en S:t Olavsled i miniformat med åtta stationer, varav sju symboliserar olika platser längs med den riktiga leden. Vid varje station finns en QR-kod. Via koderna kommer du att följa Emma och Magnus och lära dig mer om Sankt Olavs liv år 1030 och om att vara pilgrim år 1339.

Lämplig för barn ca 7-12 år i vuxens sällskap (eller vuxna barn ...).

Till och med 4 augusti kan barn låna enkla kåpor och stavar till vandringen. Då kan de också få ett Olavsbrev (som ett diplom) efter vandringen om de vill. Starta och avsluta i Frösö kyrka så hjälper våra guider dig med det.

Barnens pilgrimsvandring finns även längs med Pärlstigen i Sunne (vid Sunne kyrka).

Längre ner på den här sidan hittar du en kort tecknad film om S:t Olav.

Barnens pilgrimsvandring var som helst

För dåligt väder för att gå Barnens pilgrimsvandring på plats? Här nedan kan du följa den ändå - oavsett var du befinner dig. Klicka på rubrikerna så öppnas nya fönster som tar dig med på vandringen.