Dop

Dopet är en gåva. Vi vill lyckönska er och samtidigt inbjuda till dop i vår församling.

I församlingen står Forsa kyrka och Högs kyrka öppna för dopgudstjänst.

Församlingshemmen, Mariagården vid Forsa kyrka och Högs församlingshem vid Högs kyrka, står utan kostnad till förfogande för dopkaffe eller annan dopsamling.

De vanligaste dopdagarna är lördagar och söndagar (då före, efter eller som en del av söndagsgudstjänsten). Vanliga tider för dop är kl. 11.00 eller kl. 13.00 men vi försöker så långt det är möjligt att tillgodose dopfamiljens önskningar.

Faddrar – gudmor och gudfar –  till dopbarnet, är fortfarande en fin tradition. Någon i familjen eller vänkretsen brukar bli stolt över att bli tillfrågad om att vara fadder. (Faddrar ska själva vara döpta).

Välkommen att maila forsa-hogs.forsamling@svenskakyrkan.se eller ringa på måndag, onsdag eller torsdag kl. 10-12 på tel 0650-320 33 för att göra en bokning.

Det finns dopklänningar att låna hos oss. Kom gärna förbi och titta.

Extern länk till Svenska kyrkan där du kan läsa om dopet.