Julvandringar i Floby och Kinneved

Runt Kyrkans hus i Floby och runt Kinneveds kyrka kan du vandra genom julberättelsen.

Under perioden 11/12 – 6/1 kan du uppleva julens berättelse genom att vandra runt Kyrkans hus i Floby eller runt Kinneveds kyrka.

Vandringarna består av olika stationer där du kan stanna upp och ta del av evangeliet men också fundera över hur din egen relation till julens budskap ser ut. I både Floby och Kinneved avslutas vandringen med en krubba.

I Floby finns belysning och julmusik, och de är igång varje dag mellan klockan 15.00 och klockan 21.00. I Kinneved avslutas vandringen inne i kyrkan, som är öppen dagligen mellan klockan 9.00 och klockan 19.00.

En kvinna sitter vid ett uppdukat adventsfika och ser på en gudstjänst som visas i hennes läsplatta.

Jul och nyår 2021 – digitala andakter

Här hittar du en rad digitala gudstjänster och konserter, som kan vara ett fint alternativ till att komma till din kyrka. Välkommen att fira jul och nyår där du är!