Ung i den världsvida kyrkan

Nyhet Publicerad

Ung i den Världsvida kyrkan är ett utbytesprogram där unga (18-30 år) under tre månader får möjlighet att lära känna en systerkyrka i världen och får inblick i kultur, församlingsliv och levnadssätt.

Genom Act Svenska kyrkans utbytesprogram ”Ung i den världsvida kyrkan” har unga vuxna från från Costa Rica, Filippinerna, Sverige och Tanzania möjlighet att uppleva kyrkans arbete och samhällsengagemang i ett annat land. På våren kommer deltagare från utbytesländerna till svenska församlingar för att dela vardagen med dem, och på så sätt förstärka gemenskapen i den världsvida kyrkan.

Från Stockholms stift reste i september 2019 Hampus Lind från Vaxholms församling och William Ljungström Armah från Farsta församling till Tanzania och Alicia Nilsson från Sundbybergs församling till Filippinerna.

Läs gärna blogginlägget där William från Farsta församling skriver om språk som enar.