Präst till Vinberg-Ljungby församling

I utkanten av Falkenberg med närhet till landsbygd ligger Vinberg-Ljungby församling.

Vinberg-Ljungby församling ligger i utkanten av tätorten Falkenberg och utgör tillsammans med Morup och Stafsinge församlingar det organisatoriska området Norr. Församlingarna befinner sig i ett tillväxtskede och här finns en utvecklad och omfattande verksamhet. Inom församlingen pågår nybyggnation av flera olika former av bostadsområden och inflyttningen är god.

Vi söker nu dig som känner dig kallad att arbeta som församlingspräst med inriktning mot konfirmander, unga vuxna och deras familjer. Du kommer att ingå i ett väl uppbyggt arbetslag med präst, församlingspedagog och musiker. I tjänsten ingår även skolkontakter och samtalsstöd.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är prästvigd i Svenska kyrkans ordning. Du ser gudstjänsten som centrum i församlingens liv och har en väl utvecklad pedagogisk förmåga. Du har ett engagemang för barn och ungas plats i församlingen och är en duktig relationsbyggare. I arbetslaget är du trygg, prestigelös och engagerad.
Då våra kyrkor är spridda över bygden behöver du ha körkort B och tillgång till egen bil.

Om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare
Tjänstgöringsgrad: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse