Barn i gul vinterjacka och ryggsäck går från kameran.
Foto: Daiga Ellaby/Unsplash

Vandring med små & stora

Upptäcktsfärd på sportlovet! Följ med ut på vandring mellan några av kyrkorna i närområdet, med stopp för aktiviteter längs vägen.

Pilgrimsvandring för barn

Under februarilovet bjuder Pilgrimscentrum in barn och (mor-/far-)föräldrar att pilgrimsvandra tillsammans. Vi följer kartan över Carl Johans pastorat och går mellan några av kyrkorna, med stopp längs vägen för olika aktiviteter.

tisdag 16 februari Kl. 9.30 -12.30

Vandringen är max 5 km och går längs vägar som är barnvagnsvänliga.

Anmälan senast 10 februari.

Vi startar vid Oscar Fredriks kyrka!

Vandrare går på en grusväg omgiven av ängar.

Heldagsvandringar

Längs havet, i skogen, åt väster och öster... Följ med på dagsvandringar med Pilgrimscentrum!

Illustration av bar som leker och klättrar i ett träd.

Dop

Döpas kan man när som helst i livet, som barn, ungdom eller vuxen. Det kan vara enkelt och enskilt eller en stor fest.

En vigsel mellan två kvinnor i brudklänningar i Masthuggskyrkan. Brudparet står framför prästen.

Vigsel och bröllop

Störst av allt är kärleken!

Illustrerad karta över Carl Johans pastorat.

Pilgrimsvandra i Carl Johans pastorat

Upptäck hela pastoratet som sträcker sig från Linné till Röda sten, och Marconigatan till Göta älv. Har du varit i alla kyrkorna?