Konstverk målat med oljekritor. En ängel hjälper Pinocchio ur en båt.
Foto: Pietro Raffone

Utställning: Vi är alla Pinocchio

Färgstarka, lekfulla och angelägna tavlor av Pietro Raffone ställs ut i Masthuggskyrkan. Konstutställningen pågår mellan 17 september–20 november 2022.

Konst som sätter miljön på agendan

Pietro är arkitekt och konstnär med rötterna i Italien. Utställningen har tagits fram i samarbete med Anna Laurin, som är projektledare, konstnär och granne med Masthuggskyrkan.

Utställningen ”Vi är alla Pinocchio” diskuterar i sju teman vår lojalitet till samhället och hur vår retorik och våra handlingar leder till att vi förbrukar jordens resurser. Pietro och Anna arbetade fram utställningen för att stödja Håpets Katedral i Borgs stift, Norge. Katedralen är ett heligt rum och konstinstallation av plast återvunnen från havet. En mötesplats mellan människor i alla åldrar, nationaliteter och trosuppfattningar.

Utställningen pågår mellan 17 september–20 november.

Vernissage

Lördag 17 september kl. 12 startar vi utställningen med en vernissage. Varmt välkommen!

Öppettider för Masthuggskyrkan

Vi har öppet alla dagar 10-16 (utom tisdagar till kl. 18 och torsdagar till kl. 14). Välkommen in för att tända ett ljus, upptäcka kyrkorummet eller bara sitta en stund. Gudstjänst firas söndagar kl. 11.

Målning av en kvinna och ett barn.

Utställningar i kyrkorummet

Masthuggskyrkan har tillfälliga utställningar av olika slag, men också verk som hänger permanent. I kyrkorummet finns också en upplevelsevandring, där du som besökare kan lära känna livet i Masthuggskyrkan, nu och då.

Upptäck Masthuggskyrkan

Utforska kyrkans olika platser med vår bok som guide och hitta dina egna pärlor! Kyrkan är öppen varje dag.

Masthuggskyrkan

Kyrkan är öppen varje dag, året om. Välkommen in!