Foto: Ronald Eek

Gudstjänst med anmälan

Masthuggs församling firar gudstjänst i liten skala. Kontakta oss för att boka plats!

Gudstjänsterna har pausats från och med 3 maj tills vidare.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Utställning: Presenningsikoner

Mats Hermansson använder gamla utslitna presenningar som duk för sina experimentella ikonbilder. Utställning i Masthuggskyrkan 1 april – fredag 27 maj.

Webbsända gudstjänster

De livestreamade gudstjänsterna från Carl Johans kyrka gör uppehåll under sommaren från och med 6 juni.

Andakt från Masthuggskyrkan

Tisdagar klockan 18 via Zoom.

Vi hörs på telefon!

Corona-restriktionerna gör det svårare för oss att ses, men vi kan prata på telefon istället.

Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström står i en trappa. Ljuset från ett fönster lyser upp från vänster.

Ingen hinner fram

Podcast om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik, med Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström.

Illustrerad karta över Carl Johans pastorat.

Pilgrimsvandra i Carl Johans pastorat

Upptäck hela pastoratet som sträcker sig från Linné till Röda sten, och Marconigatan till Göta älv. Har du varit i alla kyrkorna?