Luncher

Under varje termin finns det möjlighet att samlas i olika kyrkor eller församlingsgårdar och äta en god bit mat.

Någon tar en slev soppa ur en kastrull.

Sopplunch i Matteuskyrkan

Ungefär en tisdag i månaden är du välkommen att äta en enkel sopplunch i Matteuskyrkan.

Två kvinnor sitter vid matbordet och pratar.

Torsdagslunch

Ett par gånger per termin samlas vi för att äta en bit god mat och umgås i Församlingsgården inne i stan.

En äldre kvinna sitter och äter tillsammans med andra.

Lunch i församlingshemmet

Lite då och då träffas vi i församlingshemmet i Harads för att äta mat och lyssna till intressanta föreläsare.

Lunchkonsert i kyrkan

Varmt välkommen att avnjuta din lunchrast till ljuva toner i en av stans vackraste byggnader - Överluleå kyrka! Från kl 11.30 kan du köpa soppa med dryck för en billig penning.

Någon spelar piano.

Musik och lunch

Välkommen att äta lunch och lyssna till musik i Mikaelskyrkan.

Ur en stolsficka sticker Hela familjens psalmbok upp.

Verksamhet för alla åldrar

Svenska kyrkan i Boden har ett rikt utbud av verksamhet för människor i alla åldrar.

Klocktornet på Överluleå kyrka.

Våra kyrkor

Titta närmare på kyrkorna som finns här i Svenska kyrkan i Boden - i stan, Sävast, Bredåker, Harads och Gunnarsbyn.