Dopänglar i Mikaelskyrkan.

Dop i Mikaelskyrkan i Boden

Mikaelskyrkan är en lämplig kyrka för dop och dopkalas.

Dopet är en stor händelse i en människas liv. I dopet får vi gemenskap med Gud som lovar att vara med oss "alla dagar till tidens slut".

Om ni vill döpa ert barn i Mikaelskyrkan så är ni varmt välkomna. Kyrksalen har ungefär 50 sittplatser, vilket räcker för de flesta dopfester.

Vår servering har 30 sittplatser och vår stora hall, "Kotthallen", rymmer minst lika många till, om man kan tänka sig att vara i olika rum. Kom gärna förbi och titta på våra lokaler om du funderar på att ordna dopkalaset hos oss.

Ni får även låna kök och porslin, samt kylskåp och en diskmaskin med enorm kapacitet.

Vi har två dopklänningar som ni får låna gratis, kontakta oss i personalen så kan vi visa er dem.

Vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt. Det gäller allt som rör dopet, allt ifrån lokalerna till dop på andra tider än vad som erbjuds. Har ni några frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss så ska vi försöka hjälpa er på bästa sätt.

Arbetslaget i Mikaelskyrkan