Foto: Josefin Casteryd

Barnverksamhet i Edefors församling

Barnen har en självklar och viktig plats i vår församling. Vi har grupper och aktiviteter för olika åldrar och vill att du ska känna dig välkommen att vara med på det som passar dig.

Barnverksamheten har sin utgångspunkt i dopet. I en atmosfär som präglas av värme och omsorg vill vi att alla barn ska känna sig lika värdefulla!

Liten och stor

Tid: Tisdagar 10.00-12.00

Ledare: Karin Sandling

Jesus sa: Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de. Och han tog dem i famnen, lade händerna på dem och välsignade dem.

Lokal: Församlingshemmet i Harads

Träffar för daglediga föräldrar med små barn. Vi pratar, sjunger, leker och pysslar. Möjlighet finna att värma medhavd lunch.

Körkul

Tid: Torsdagar 15.00-16.30

Ledare: Karin Sandling

Lokal: Församlingshemmet i Harads

Sång, rörelse och pyssel för barn 6-10 år. Ibland sjunger vi tillsammans på gudstjänster i kyrkan elller församlingshemmet.