Foto: A Different/Perspective

Digitala meditationer

Meditation #7

I vilka rum möter du Gud? Bönens rum kan finnas både utanför oss och inom oss. I veckans meditation, från Viksta stentorg, får vi land i hjärtat och låta Gud röra oss. Sång av Susanne Johansson, Liza Nordenström, Bernice Tufvesson och Anna-Lena Josefsson. Dragspel av Örjan Englund.

Meditation #6

Vad behöver du för att känna gemenskap? När vi andas blir vi påminda om att vi inte är ensamma. Det är inte bara du som andas, Gud andas i dig. Veckans meditation är från olika naturmiljöer i våra församlingar med sång av Cecilia Bernström, Anna-Karin Hamnstedt, Mikaela Öberg, Tomas Bernström och Margareta Andersson Brennan.

Meditation #5

Kan du bli mjuk som spagetti? Följ med i filmen och prova! Med spagettiben och armar kan både barn och vuxna bli vaggade av Gud. I små och stora vågor. Veckans meditation är från Långsjön och Skuttunge missionshus med sång av barnkören HimlaSkutt.

Meditation #4

Vad ger dig hopp? Våra andetag bär berättelser om hopp. I mellanrummet mellan andetagen kan hoppet födas! Där kan vi möta ett inre altare. Veckans meditation är från Skuttunge kyrka med sång av Cecilia Bernström, Anna-Karin Hamnstedt, Mikaela Öberg, Tomas Bernström och Margareta Andersson Brennan.

Meditation #3

Var hittar du vila? Vi vandrar genom livet och stannar upp ibland för att vila och söka vår fortsatta riktning. Vi får vila i Guds kärlek. Innan vi älskar så är vi älskade och innan vi bär så är vi burna. Veckans meditation är från Viksta kyrka med sång av Louise Wennerholm och Susanne Johansson.

Meditation #2

När känner du dig levande? Andningen är en bön om liv. I utandningen lägger vi våra liv i Guds händer med tron om att det kommer en ny inandning. När vi andas in får vi bönesvar och tar emot livet. Veckans meditation är från Björklinge kyrka med sång av Kristoffer Berlin och Amanda Nyström.

Meditation #1

Vad är bön för dig? Under fastan får vi tid att landa i bön och att växa i tron. Bönen finns redan mitt i livet, genom andningen. Varje vecka, fram till påsk, publicerar vi en kort meditation med sång/musik framförd av olika personer från våra församlingar. Veckans meditation är från Björklinge kyrka med sång av Ying Qin Johansson.