VI RUSTAR UPP OCH BYGGER OM PÅ VÅRA KYRKOGÅRDAR!

Arbetena beräknas vara klara innan årsskiftet.

VI RUSTAR UPP OCH BYGGER OM PÅ VÅRA KYRKOGÅRDAR!

Flädie Kyrkogård

Under hösten 2023 rustar vi upp vegetationsytorna med komplettering av häckar och buskar samt jordförbättring i planteringsytor i askgravlunden.

Fjelie Nya Kyrkogård

Under hösten 2023 rustar vi upp lapidariet med bland annat nya häckar och förbättrad åtkomst. Från lapidariet återställs några gravstenar till sina ursprungliga platser. I kyrkogårdens nordvästra hörn anordnas ett område för särskilda gravplatser på en tidigare obelagd gräsyta. Urnlunden rustas upp med bl. a nya häckar och förbättrad åtkomst.

Borgeby Kyrkogård

Under hösten 2023 anlägger vi en ny grusgång från parkeringen som ansluter till befintlig gång i söder. Vi rustar upp askgravplatsen med plantering av nya häckar och längs gången planteras fler träd så att en dubbelsidig allé skapas. De bågformade askgravplatserna och planteringsytorna rustas upp med nya växter.

Arbetena beräknas vara klara innan årsskiftet.

Vid frågor, kontakta Kyrkogårdschef Jonas Lindqvist. Tel: 046-4404167 E-post: jonas.lindqvist@svenskakyrkan.se