Foto: Daniel Lönnbäck

Om oss

Svenska kyrkan är Sveriges största kristna trossamfund och är en del av den världsvida kristna kyrkan. Församlingens grundläggande uppgift är att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt utöva diakoni och mission. Dessa fyra är grunden till all vår verksamhet.

Aspelands pastorat delar gräns med Hultsfreds kommun.

Församlingarna i Aspelands pastorat.

Pastoratet består av sju församlingar:
Hultsfred, Vena, Lönneberga, Målilla med Gårdveda, Mörlunda-Tveta, Virserum och Järeda.

Kontakta oss!

Vill du boka ett dop, gifta dig, prata med en präst, har du frågor om gravar eller undrar du något om Aspelands pastorats verksamhet? Här hittar du alla våra medarbetare!

Medlem

Oavsett om du definierar dig som troende, sökare eller tvivlare så finns Svenska kyrkan för att dela dina och andras funderingar kring livet, döden, glädjen och sorgen.

Kyrkor i Aspelands pastorat

Här kan du läsa mer om pastoratets kyrkor. Klicka på bilden av önskad kyrka så länkas du vidare.

Samlingslokaler

I anslutning till våra kyrkor finns församlingshem med lokaler för uthyrning vid dop, konfirmation, vigsel och begravning, men även andra sammankomster.