Konfirmation i Västra Storsjöbygdens församling 2023/24

Kom och följ med på ett äventyr!

Konfirmandåret är en resa där vi tillsammans och på olika sätt undersöker vad kristen tro är och vad Gud kan ha för betydelse i våra liv. Genom lek, sång, diskussion, och olika upplevelser får vi lära känna det som kyrkan står för. Ingen fråga är för liten – eller för stor.

Ingen fundering är för obetydlig eller för konstig. På konfan tar vi oss tiden att vrida och vända på tillvaron.

Vad är konfirmation?

När du konfirmeras bekräftar du ditt dop och därmed ditt medlemskap i den kristna gemenskapen. I dopet fick du ett löfte om att vad som än händer så kommer Gud att vara med dig. Som konfirmand får du möjlighet att upptäcka vad det innebär.

Konfirmationen handlar om kristen tro, och kristen tro handlar om livet. Vi pratar om grundläggande mänskliga frågor om vad som är ont, gott, relationer och meningen med livet.

Vem kan konfirmera sig?

Vanligtvis blir man konfirmand som 14-åring och konfirmeras det året man fyller 15 år. Man måste vara döpt för att kunna konfirmeras. Om du inte är döpt kan du bli döpt under din konfirmandtid.

Vad gör vi?

Under konfirmandtiden träffas vi och du får till exempel tid till att tänka, prata och diskutera kring hur det är att vara människa, hur Gud är med oss i vardagen och hur vi är – och kan vara – mot varandra. Såklart hinner vi med massa skoj, lek, gemenskap och musik mellan allt också.

När ses vi?

Vi kommer börja med två uppstartsträffar:

• 30 augusti i Hallens församlingshem kl 19-20

• 31 augusti i vår lokal Rödingen i Mörsil kl 19-20

-Vi bjuder på fika!

Våra ordinarie träffar sker på:

Onsdagkvällar mellan 16.00-19:00 varannan gång i Mörsil och varannan gång i Hallen med start i Hallen onsdag 27/9.

Vi hjälper till med skjuts i den mån vi kan. Mat ingår under träffarna.

Läger

• Dagläger den 16-17 september 2023 i Hallens församlingshem
  • Den 17-19 november 2023 i Marby kyrka

• Den 4-7 april 2024 i Trondheim

Konfirmationshögtiden blir den 28 april 2024 kl 11.00

Den 27 april är det genrep.

Anmälan?

Anmälan gör du här nedanför i formuläret;

Veckoträffar varannan onsdag kl 16-19.00

27 september (Hallen)

11 oktober (Mörsil)

25 oktober (Hallen)

8 november (Mörsil)

22 november (Hallen)

6 december (Mörsil)

Jullov

10 januari (Hallen)

24 januari (Mörsil)

7 februari (Hallen)

21 februari (Mörsil)

13 mars (Hallen)

27 mars (Mörsil)

Hoppas vi ses till hösten!

Undrar du något? Hör av dig till oss.

Komminister Nine Lööv, tel 076-132 1480

nine.loov@svenskakyrkan.se

Ungdomsledare Lina Lidén tel 076-219 8897

lina.liden@svenskakyrkan.se

Jag är döpt?

Jag är simkunnig (200 meter)?

Jag/vi samtycker till att bilder som tas i verksamheten får användas på församlingens hemsida, social media och nyhetsbrev.