Foto: Tommy Hvitfeldt

Västra Frölunda pastorat

Svenska kyrkan i västra Göteborg

Välkommen!

I detta pastorat ingår församlingarna Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborg. Här kan man mötas i helg och vardag, i glädje och sorg.

Söker du information om dop, konfirmation eller kanske vigsel? Vill du delta i öppen förskola med ditt barn? Undrar du över söndagens gudstjänst eller kommande konserter? Här finns informationen du söker.

Aktuellt!

Musik i Älvsborg

Höstens musikprogram i Älvsborgs kyrka. På söndag 22/9 gästar Merintinkvartetten. Välkomna!

Tala film, tala liv

Välkommen till ett eller flera tillfällen, då vi ser på film och samtalar utifrån ett tema, i Styrsö församling. Nästa tillfälle är 24/9 på Brännö. Se höstens program här.

Världens Barn-gala och insamling

Var med och gör skillnad under festliga former! Världens Barn-gala i Tynnereds kyrka lördag 28 september 18.00–20.00.

Nära dig - en föreläsningsserie

Intressanta kvällsföredrag med inbjuden gäst i Tynnereds kyrka. Nästa tillfälle är 8 oktober. Se höstens program här!

Livsfunderingar

Kvällar med miniföreläsning och samtal, för dig som är nyfiken på kristen andlighet. 18/9, 9/10 och 13/11, i Näsets kyrka.

Föreläsning: Kriget, Nato och svensk säkerhet

Lyssna till Jonas Lidén, teolog, statsvetare, historiker och officer. Onsdag 23 oktober 19.00 i Älvsborgs församlingshem.

Aktiviteter

Var dag i kyrkor och församlingshem! Lek, samtal, gemenskap och musik - aktiviteter för alla åldrar.

Gudstjänst

Gudstjänsten är kyrkolivets centrum och hela församlingens gåva och ansvar. I kalendern finns information om veckans gudstjänster.

Nyheter - på gång i kyrkan

Konserter, föredrag, vandringar och annat som inte händer var dag.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan

Bokning av kyrkliga handlingar och vid övriga frågor

Kontakta expeditionen

Information om personuppgiftsincident

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet i november 2023.

Bli medlem

Att bli medlem i Svenska kyrkan innebär att du blir medlem i församlingen där du bor. I Västra Frölunda pastorat ingår fem församlingar. Se här vilken du tillhör!

Information om personuppgiftsincident