Konfirmation

Är du född 2008 och nyfiken på vad det innebär att konfirmeras. Läs mer om konfirmandåret 2022-2023 här.

Vad är meningen med livet?
Finns Gud? Vem är Jesus och vem är jag? Vad är kärlek?

Dessa frågor och mycket annat handlar konfirmationen om. Samtal och lektioner är en del, men minst lika viktigt är gemenskapen, läger, fika, och allt annat som vi hittar på tillsammans.

Konfaträffarna kommer starta i september och vi träffas varannan söndagseftermiddag.

Vi kommer att ha en övernattning den 23-24/9 och ett längre läger till våren.              Konfirmationen blir den 3 juni 2023.

Söndagen den 11 september välkomnar vi årets konfirmander i gudstjänsten kl 18.00 i Villstads kyrka.

Konfirmandåret är helt kostnadsfritt.

Längre ner på sidan finns det möjlighet att anmäla dig till konfirmandläsning

Informationskväll

Vi skulle gärna få träffa dig och berätta mer om konfirmationen.
Därför inbjuder vi till informationskväll

Onsdagen den 8/6 kl. 18.00 i Smålandsstenar församlingshem.

Vi börjar med enkelt fika och fortsätter max en timme.
Ta gärna med dina föräldrar!

Hoppas vi ses!

OBS! Kan du inte komma den 8/6 så hör av dig, då skickar vi info till dig istället.

Undrar du över något, tveka inte att slå en signal, skicka ett sms eller ett mejl till någon av oss: