Foto: Charlotte Granrot Frenberg

Nyvigda diakoner och präst i Växjö stift!

Växjö stift fick två nya diakoner och en ny präst vid en högtidlig och varm högmässa i Växjö domkyrka den 22 januari. De kommer att arbeta i Jönköping och Kalmar. Välkomna till diakonerna Irene Franzén och Vilma Rydstedt och till prästen Frida Ohlsson Sandahl!

Biskop Fredrik Modéus vigde de nya diakonerna och den nya prästen vid gudstjänsten i Växjö domkyrka.   .

Irene Franzén och Vilma Rydstedt vigdes till diakoner och kommer att tjänstgöra i Kalmar pastorat, i S:t Johannes församling respektive Två systrars församling. Frida Ohlsson Sandahl vigdes till präst och gör sitt år som pastorsadjunkt i Jönköpings församling.

Profilyrken

Måns är präst i Markaryds församling.

Din uppgift

I kyrkan behövs ideella, anställda och förtroendevalda. Du behövs också, med det du kan och den du är! Se en film om att hitta sin väg till Svenska kyrkan och läs mer om det som kan bli din uppgift.