Redo för fred, klimatomställning och zombier

Torsdag 12 oktober klockan 13.30 - 16.30

- På plats -

Är du redo? Vad är det vi bereder oss för och påverkar det hur det blir? Vad behöver vi öva på?
Hur gör vi oss beredda på zombieinvasion, klimatkris, pandemi och krig - och hur verkar vi för världsfred, sammanhållning och hållbarhet?

Vilken är kyrkans roll när samhället rustar sig för krig och blundar för klimatet? Vad kallas vi till i våra församlingar?
Vad lär oss bibel och teologi om vår samtid?

Vi lyssnar och reflekterar utifrån olika scenarier och vi lär oss om hur världen kan uppfattas och hur vi som dess betraktare också påverkar den verklighet vi lever i.

Herman Geijer är folkbildaren och författaren som lär ut överlevnad och prepping för att klara en zombieapokalyps.

Petra Carlsson Redell är präst, författare och professor i systematisk teologi vid Enskilda Högskolan i Stockholm. Petra medverkar på distans, men live.

Anmälan Fortbildningsveckan 2023

Anmälan är stängd.