pilgrimsBarn

Onsdag 11 oktober klockan 10.00-16.30

- På plats - teori  inomhus på förmiddagen och utomhus på eftermiddagen

pilgrimsBarn är en metod där barn i åldrarna 6-12 år får upptäcka sin omgivning, sig själva och varandra. Genom vandring får de följa i andras fotspår och själva lämna spår som andra kan följa.

Att vara ett pilgrimsBarn är att nyfiket möta det som väntar bakom nästa vägkrök och att våga släppa taget om det vi känner till. pilgrimsBarn är att få bäras av tillit till att vi kommer att möta kärlek och omsorg på vägen, det många kallar Gud. Barnen är aktiva ute i naturen, de får tillverka och använda sig av pilgrimens olika redskap, exempelvis vandringsstav.

Under den här dagen kommer vi både att vara inomhus och lära oss om upplägget och prova på utomhus. Klä dig efter väder!

Mattias Larsson, församlingspedagog i Ovansjö-Järbo församling i Uppsala stift och utbildad ledare för pilgrimsBarn

Maritha Lechnio, församlingspedagog i Gävle församling, utbildad ledare för pilgrimsBarn

Caroline Larsson, församlingspedagog i Gävle församling.

Anmälan Fortbildningsveckan 2023

Anmälan är stängd.