Heliga danser – lyssna inåt med hela din kropp

Tisdag 10 oktober

- På plats  -

Begränsat antal platser!

Heliga danser (Cirkeldans/Meditation i rörelse) har funnits i ca 30 år inom ramen för Svenska kyrkans verksamhet. Dansen är ett andligt uttrycksmedel med uråldriga rötter. I dess symbolspråk uttrycks livsmysteriet. Själva cirkeln är en symbol för helhet.

Vi får uppleva cirkelns kraft, vårt beroende av varandra, den kraft vi ger och får av varandra. Danserna är ofta traditionella men kan också vara nyskapade. Musiken hämtas från olika genrer. Det behövs ingen dansvana, dansstegen ska vara enkla att lära. Cirkeln bär. (Läs mer på https://cirkeldans.se - bl.a. var det finns lokala dansgrupper.)

Tag med skor som du kan dansa i samt gärna en vattenflaska.

Ann-Christin Wigermo, Heidi Sydmark och Eva Rosén-Sverdén är alla diplomerade dansledare. De leder Heliga danser danser i Skogslyckans församlingshem i Växjö. Det är en öppen grupp som dansar en gång i månaden och dit alla intresserade är välkomna. Ann-Christin Wigermo introducerade Heliga danser 1996 i Svenska kyrkan i Växjö inom Johanneskyrkans verksamhet.

Anmälan Fortbildningsveckan 2023

Anmälan är stängd.