En person sitter med en läsplatta i knät. På skärmen syns en präst i hemmiljö.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Fira gudstjänst - hemma

Vi fortsätter att fira gudstjänst - men undviker att samlas i större sammanhang.

Gudstjänstfirande är grunden för vår kristna identitet. Så vi fortsätter att fira. Samtidigt måste vi undvika att samlas i stora grupper.

Hör gärna av dig till din församling om du vill få inspiration till hemmagudstjänst.

Församlingarna hittar mall för firande av gudstjänst hemma på internwebben.

Digitala gudstjänster och evenemang i Svenska kyrkan

Många församlingar och pastorat sänder gudstjänster och andra evenemang live på webben. I vår gemensamma digitala kalender och i appen Kyrkguiden hittar du sändningarna. Välkommen att vara med - via länk! Läs mer här

Flera församlingar sänder regelbundet andakter och gudstjänster på FB, exempelvis Värnamo pastorat och Dörby-Hossmo församling.

TV och radio

Både SVT och Sveriges radio sänder gudstjänst varje söndag, välkommen att delta från den plats där du befnner dig.