Under vigseln säger ni ja till varandra inför Gud, släkt och vänner.
Foto: Alex & Martin / IKON

VIGSEL – EN FEST FÖR KÄRLEKEN

Närbild på två vigselringar som tillsammans med en blomkvist ligger på en uppslagen bok med rubriken Vigselgudstjänst.

Boka vigsel

Du kan boka vigsel via webben, genom telefon och mejl. Välkommen!

Det vanligaste är att ha vigslar i kyrkan på lördagseftermiddagen men vill man ha det på annan tid försöker vi naturligtvis att ordna det. De som vill vigas tar enklast kontakt med församlingsexpeditionen och ett par veckor innan vigseln ska äga rum hör någon av våra präster av sig för att boka tid för vigselsamtal. Det brukar vi ha i den aktuella kyrkan och vi  berättar hur det går till, tipsar om psalmer och musik och det brukar kännas bra att få öva lite, känna hur det känns att gå där genom kyrkan.
Det finns möjlighet att hyra något av våra församlingshem för bröllopsfesten efteråt och där finns det man behöver som glas, porslin, kaffebryggare m.m. ja allt utom det man vill bjuda på. Församlingshemmet bokar man samtidigt som vigseln.
Vi tar med stor glädje emot alla de som vill sätta in sina liv i ett större sammanhang och som vill få Guds välsignelse.
Välkommen att boka vigsel!

Församlingsexpeditionen

Öppettider: Onsdag kl. 9-12, Torsdag kl. 9-12 och Fredag kl. 13-15
Tel: 011- 34 02 64
E-post: vastra.vikbolandets.forsamling@svenskakyrkan.se

Vill du veta mer om vigsel i Svenska kyrkan, klicka dig vidare nedan.

Liten pojke överlämnar ring på bröllop.

Bröllop

Planerar du och din partner att gifta er? I kyrkan får ni ett välsignat bröllop. Vi berättar om vigselgudstjänsten och hur ni bokar präst och kyrka. Och lite tips om annat att tänka på också.