Foto: Public domain

Teologi och filosofi

Känner du dig sugen på ett intellektuellt och andligt äventyr? Vi har olika teologiska och filosofiska samtalsgrupper.

Läsecirkel shared reading

Vantörs kyrka. Varannan torsdagar (jämna veckor) 14.00-15.15.

Som del av Trivseltorsdag håller vi läsecirkel varannan vecka i samarbete med bibliotekarier från Högdalens bibliotek. Vi tar vi oss an olika litterära texter i en läsecirkel. Metoden kallas shared reading, där ledarna väljer texter som vi tillsammans läser, lyssnar och reflekterar över i en öppen och respektfull anda.

Inga förberedelser eller föranmälan krävs! Välkommen som du är.

Tankesmedjan. FULLT!

Vantörs kyrka. Varannan måndag.

I Tankesmedjan försöker vi reda ut de teologiska begreppen och dela våra egna tankar och funderingar kring livets stora frågor. Varje tillfälle samtalar vi utifrån ett specifikt tema. Leds av Jennie Wall, präst.

Ignatiansk bibelgrupp. FULLT!

Vantörs kyrka. Varannan torsdag.

Ignatiansk bibelgrupp är en mindre samtalsgrupp där vi utgår från vår egen vardag, bibeltexter och litteratur kring övningar av den andliga ledaren Ignatius av Loyola. Det handlar om att få syn på att Gud redan finns med i vardagen. Leds av Ellinor Bager, daikon.

Är du i sorg? För dig finns särskilda sorgegrupper