Bärtil funderar på kameler v 1 2017

Bärtil funderar på kameler

Nu i helgen firar vi det som kallas trettonhelgen. I boken som heter bibeln berättas det att tretton dagar efter jul så kom det visa män från ett annat land för att gratulera den nye kungen som var född. De trodde att det var ett barn som bodde i ett palats, men stjärnan ledde dem till ett stall där de fann Jesusbarnet.

I berättelsen brukar vi föreställa oss att de vise männen kom ridande på kameler. Kameler är häftiga djur tycker jag. Tänk att de kan klara av att både gå och bära en massa tunga saker både där det är torrt och där det är kallt. Jag tänkter att Gud måste vara en härlig filur som skapat så många häftiga och fiffiga djur och människor. Ta en titt på dig själv i spegeln så får du se en av Guds alla underbara skapelser. :)

FREDAG 6/1 TRETTONDAG JUL

11.00 Gudstjänst. Kyrktaxi. Johanneskyrkan Vännäs.

11.00 Söndagsgudstjänst. Bjurholms kyrka.

LÖRDAG 7 JANUARI

12.00 Efs missionsmöte. Näsland.

SÖNDAG 8 JANUARI

11.00 Gudstjänst. Johanneskyrkan Vännäs.

11.00 Mässa. Kyrkan Vännäsby.

11.00 Söndagsgudstjänst. Bjurholms kyrka.

18.00 Missionsfest. Bjurholms Efs.