Foto: Merve Sehirli Nasir /Unsplash

Hur kan jag bidra till en hållbar textilkonsumtion?

Nyhet Publicerad

Sygruppen Preloved inbjuder till föreläsning och workshop 16–17 maj med återbrukssömmerskan Ann-Charlotte Malm André.

Storföreläsning torsdag 16 maj klockan 18 i Guldrummet, Katedralkaféet intill Uppsala domkyrka

Hur kan jag bidra till en hållbar textilkonsumtion?
Vad vinner världen på att återbruka?

Sygruppen Preloved från Stenhagen bjuder in till storföreläsning med Ann-Charlotte Malm André. Inga förkunskaper eller föranmälan behövs.

Ann-Charlotte Malm André. Kursledare inom Hållbart mode, aktivist och återbrukssömmerska från Gotland. Foto: Genom Ann-Charlotte Malm André.

Workshop fredag 17 maj klockan 12–15 i samlingssalen, Sankta Maria kyrka, Stenhagsvägen 201

Få råd av erfaren ändringssömmerska.
Ta med dig plagg du vill ha hjälp med.

Preloved med praktisk gruppinstruktion av några vanliga ändringar, samt personlig konsultation för mer specifika råd.
Flera symaskiner och personal finns på plats så du kan komma igång. Inga förkunskaper krävs. Föranmäl dig gärna till lena.bergcoutts@svenskakyrkan.se men du kan också titta förbi spontant!

Varmt välkommen! Fri entre både 16 och 17 maj.

Samarr. Viable Cities.