Sommarträffar för många åldrar

Nyhet Publicerad Ändrad

Mötesplatser med olika aktiviteter för barn och vuxna, med eller utan barn, under juni månad.

Barn från 7 år är välkomna utan vuxen, under förutsättning att en vuxen lämnar barnet och ger kontaktinformation. Ingen avgift, ingen anmälan. Kom och var med!

5 juni – Utflykt i bilar till ”Puckeltorp” i närheten av Ervalla.
Vi besöker prästen Jenny på familjens gård full av roliga djur, bl.a. lamor och kameler. Samling kl.10.00 vid S:t Josefs kapell (Härdvägen 2 i Garphyttan) för att organisera oss och få vägbeskrivning. Det finns begränsat med parkeringsutrymme vid gården, så det är bra om vi samåker! Ta med egen fika/matsäck samt något att sitta på i gräset. Kläder efter väder! Vi är tillbaka i Garphyttan ca.13.00.

12 juni – Trollstigen & Beate Christine alunverk i Latorp.
Visste ni att det bor troll i Latorp? Ganska små och svåra att upptäcka ibland men roliga att leta efter. Kl.10.00-13.00 finns vi vid Björkvallen. Därifrån finns en liten promenadslinga där man kan leta efter bl.a. stentroll och njuta av naturen. Vill man ha ett litet större äventyr finns en lite längre, mer kuperad promenad ibland resterna efter unika Beate Christine alunverk. Ta med fika/matsäck och något att sitta på, så avnjuter vi det tillsammans när vi tycker att det passar. Till Björkvallen kan man åka med buss 522 från Vintrosa eller Garphyttan och kliva av vid hållplats Gjuthuset och sedan promenera en liten bit.

19 juni – Öppet hus i S:t Josefs kapell och församlingsgård i Garphyttan. (Härdvägen 2)
Kl.10.00–13.00 står dörrarna öppna i S:t Josef. Där kommer det finnas möjlighet att umgås och pyssla, spela spel, leka, spela pingis eller innebandy, fika, äta korv med bröd, gå tipspromenad och avsluta med en sång och rytmikstund för alla åldrar. Helt enkelt ha en trevlig förmiddag tillsammans! Kom och var med hela tiden eller bara en liten stund!

26 juni – Utflykt till Lustiga landet
Lustiga landet ligger i Vintrosa längs gamla E18. Där finns roliga utomhusbanor och miljöer där man bl.a. kan klättra, krypa, hänga, gå, springa, balansera… Vi bjuder på inträdet. Ni tar med eget fika/matsäck eller handlar i caféet på plats. Vi finns där mellan kl.10 och 13. Mer info om Lustig landet finns på: www.lustigalandet.se.
Från t.ex. Garphyttan kan man åka buss till hållplats Blåsippevägen i Vintrosa och sedan promenera ca.2 km till Lustiga landet.

Har du frågor?
Välkommen att kontakta Ewa Kummelås, pedagog i Tysslinge församling.
ewa.kummelas@svenskakayrkan.se / 073-0402009. Ewa kan teckenspråk och är med på samtliga träffar.