Sång och sånt

För dig som går i årskurs 3 och uppåt

Vad sjunger vi?

I höst kommer vi öva sånger till en Upplevelsemässa i Tysslinge kyrka och till julinsjungningen i Vintrosa kyrka. (se mer info i schemat nedan)

Vad är Sånt?

Vid varje träff har vi en Godly play session.

Godly play har sitt ursprung i Montessoripedagogik och handlar om bibeln och kyrkan. Varje session inleds med att vi får ta emot en berättelse som vi sedan tillsammans undrar och funderar kring. Det i sin tur mynnar vidare ut i ett eget praktiskt undrande och skapande i form av olika kreativa uttryckssätt.

I godly play finns stort och lugnt utrymme för egna tankar och reflektioner och behöver upplevasJ

När och vart träffas vi?

Vi träffas varannan torsdag, (ojämna veckor) i St Josefs kapell i Garphyttan.

Vi ledare finns på plats och dörren är öppen från kl 14.30 för er som vill komma direkt från skolan/fritids.

Kl 15.00 startar vi med ett enklare mellis som kyrkan bjuder på.

För åk 4 och åk 5 avslutar vi kl 16.30.

För åk 5 och uppåt avslutar vi kl 17.00

Schema ht 2019:

Tors 26/9 Träff i St Josefs kapell

Tors 10/10 Träff i St Josefs kapell

SÖNDAG 13/10. Kl 10.00 Upplevelsemässa i Tysslinge kyrka. Sång och sånt medverkar. Vi samlas kl 9.30

Tors 24/10 Träff i St Josefs kapell

Tors 7/11 Träff i St Josefs kapell

Tors 21/11 Träff i St Josefs kapell

Tors 5/12 Träff i St Josefs kapell

ONSDAG 18/12 Träff i VINTROSA KYRKA.

Genrep inför julinsjungningen. Återkommer om tid.

TORSDAG 19/12 Julinsjungning i Vintrosa kyrka kl 19.00. Samling innan, återkommer om tid

Ledare är Frida Enblom, kyrkomusiker och Ewa Kummelås, församlingspedagog