BOKA EN PÅSKPYSSELPÅSE

senast 7 mars

Inför så stora mysterium som påsken är behöver man tid för att göra sig redo. Man behöver förbereda sig. Och förbereda sig kan man göra till exempel genom att påskpyssla!

Vi erbjuder er att boka en liten pysselpåse med några enkla påskpyssel, som passar för både små och stora och de däremellan. Påsarna finns att hämta utanför våra lokaler i Vintrosa respektive Garphyttan vid två olika tillfällen inför påsklovet, som i kyrksammanhang också kallas Stilla veckan.
I samband med att du hämtar din påse finns det också möjlighet att stanna till på en liten enkel ståfika.

Påsen kostar inget men vi uppmanar att istället skänka en valfri slant till Act Svenska kyrkans fasteinsamling som pågår den perioden. Information om det kommer att finnas i påsen.

Boka din påse senast 7 mars via mejl till: ewa.kummelas@svenskakyrkan.se.
Det finns ett begränsat antal pysselsett. Vi bekräftar genom att svara på ditt mejl om du fått en påse eller ej.

Ange vid anmälan: Ditt namn, hur många personer som pysslet ska räcka till samt vilken dag och ungefärlig tid då du önskar hämta påsen.

Följande tider finns att välja på:
Onsdagen 24 mars kl. 13-18. Kyrkans hus, Skolgatan 12 i Vintrosa.
Fredagen 26 mars kl.13-18. S:t Josefs kapell, Härdvägen 2 i Garphyttan.